RO / ENG

Nona Serbanescu

The [Good], the [Bad] & the [Ugly] featuring the [Beauty]

Mircea Dragomirescu, Ilinca Oprea, Corina Raiciu si Alex Serban au in comun faptul ca finalizeaza in aceasta primavara masterul in pictura la clasa profesorului Alexandru Chira, acesta fiind insa unicul reper al unei presupuse unitati vizual / conceptuale. Dincolo de contextul academic si de spatiul de lucru pe care il impart la propriu, similitudinile inceteaza lasand loc unor cautari artistice personale, desfasurate in areale imagistice fundamental distincte.

 

Provocarea alaturarii discursurilor plastice aduse in discutie este riscanta atat prin diferentele structurale si de preocupare dintre cei patru artisti cat si pentru momentul atat de delicat al inceputului de drum ce caracterizeaza o etapa precum cea a finalizarii studiilor artistice. De aici motivul pentru care am plasat intreaga intamplare vizuala sub semnul unui ipotetic ”vest salbatic”.

The [good], the [bad] & the [ugly]… featuring the [beauty] reprezinta tot atatea ipostaze ale artistului cautandu-si rolul si teritoriul vizual specific. Plecand de la premisa ludica a unei distributii western, Corina Raiciu ar putea prelua rolul artistului angrenat in cautarea, uneori prea cuminte, uneori prea didactica, dar cu siguranta permanent sensibila, a unei expresii plastice pozitive cu impact benefic asupra privitorului.

Fara teama de a gresi, Mircea Dragomirescu imbraca de la sine haina personajului negativ pe care o poarta cu naturalete si larghete. Aparenta lipsa de grija pentru suprafete, agresivitatea discret controlata a tusei, cromatica dura dar totusi proaspata - curata, abilitatea contactului nemijlocit cu privitorul, iata cateva semnalmente ce vin sa anunte o personalitate artistica transanta, puternica, substantial ofertanta.

Alex Serban se joaca si cocheteaza cu uratul, cu kitsch-ul. Angrenat intr-un tango poate inca putin ambiguu dar marcat de o mare deschidere pentru experiment, tanarul artist cauta suprafete surprinzatoare, neasteptate, la granita dintre urat si ludic, dintre expresia plastica si nevoia de soc vizual contemporan.

In final dar nu in cele din urma, venind de undeva aproape din afara conventiei-umbrela sub care se desfasoara acest proiect expozitional, in cautarea unei frumuseti aproape clasicizate vine Ilinca Oprea. Tanara artista isi marcheaza cautarile in teritoriul figurativului si al autoreprezentarilor. Se cauta pe sine, cauta fantasticul de dincolo de ea, frumusetea sinelui si a valentelor plurisemantice.

Nona Serbanescu – curator. 

>> <<